Indesit-wasmachine essentieel onderdeel sportuitrusting

Was snel alle sportkleding en -schoenen schoon in Indesit-wasmachines met speciale sportwasprogramma’s

14 FEBRUARI 2011, DE MEERN
Samenvatting
Indesit biedt in zijn wasmachineserie speciale wasprogramma’s voor iedere sporter. Sportkleding en -schoenen vragen namelijk om een specifieke wasbehandeling. De Indesit-sportwasprogramma’s zouden tot de standaarduitrusting van iedere sporter moeten behoren: een intensief programma voor gras-, modder- en gravelvlekken (‘Sport Intensief’), een snel en fris programma voor kleding van lichtere sporten, zoals hardlopen (‘Sport Licht’) en een programma voor sportschoenen (‘Sport Schoenen’).

Indesit, toonaangevend Europees merk van huishoudelijke apparatuur, biedt in zijn wasmachineserie speciale wasprogramma’s voor sporters. Van topsporters tot amateurs en van hardlopers tot voetballers: kleding wordt vies tijdens het sporten. Al rennend door de winterse regen of slidings makend op het voetbalveld: broeken, shirts, sokken en ook schoenen komen er niet onbesmeurd vanaf. En bij meerdere trainingen per week is hergebruik snel nodig. Dus: een wasmachine die alle kleding snel weer schoon maakt voor een volgende, frisse sportsessie, is een welkome uitkomst.

De wasmachines van Indesit beschikken standaard over speciale sportwasprogramma’s. Voor gras-, modder- en gravelvlekken van voetballers, tennissers en rugbyspelers. Maar ook voor lichte vervuiling na een klein rondje hardlopen of zaalsporten. En niet te vergeten: een snelwasprogramma waardoor sporters snel weer klaar zijn voor de volgende training of wedstrijd. Voor elke sportbehoefte is er een wasprogramma. Zelfs sportschoenen zijn eenvoudig zonder schade in de machine te wassen.

Sport Intensief: schone sportkleding met behoud van kwaliteit

Bij buitensporten krijgt kleding te maken met diverse weersomstandigheden en grondsoorten. In bijvoorbeeld een voetbal- of rugbywedstrijd is een hardnekkige vlek zo gemaakt. Een sliding of valpartij geeft vuile gras- of moddervlekken die vaak lastig zijn schoon te krijgen. Indesit biedt een wasprogramma dat op de beste manier omgaat met dit soort vlekken: ‘Sport Intensief’. Binnen een uur is de kleding weer schoon en klaar om te gebruiken. En belangrijker nog: zelfs de meest delicate sportkleding – zoals fietsbroeken en kostbare hardloopkleding – blijft van perfecte kwaliteit. Kortom: via het ‘Sport Intensief’-wasprogramma blijft sportkleding als nieuw, zelfs bij het wassen van de hardnekkigste vlekken.

Sport Licht: snel en fris weer aan de slag

Bij lichtere sporten, zoals hardlopen, zaalsporten of fitness, blijft kleding na gebruik relatief schoon, maar is een opfrisbeurt meestal wel prettig. Een tijdsbesparend wasprogramma dat minder water verbruikt dan gangbare programma’s, is dan ideaal. Het ‘Sport Licht’-programma van Indesit-wasmachines biedt precies de juiste oplossing: een wasprogramma van een uurtje met tien liter minder waterverbruik dan bij normale wasprogramma’s. Zo is sportkleding snel weer zonder transpiratievlekken en weer fris en klaar om te gebruiken voor de volgende wedstrijd of training.

Sportschoenen

Tot op heden was het wassen van sportschoenen in de wasmachine een lastig karwei: de schoenen maken veel geluid in de wastrommel en hebben een grote kans op schade. Veel sporters kiezen er dan ook voor om de schoenen handmatig te wassen. Indesit heeft een tijdsbesparende oplossing en biedt een speciaal wasprogramma voor sportschoenen. De schoenen ‘kleven’ door de hoge snelheid tegen de wand van de trommel. Zo schuren, stoten of vallen ze niet of nauwelijks en wordt het geluid sterk gereduceerd.

Citaten
"Veel mensen denken dat ze sportschoenen niet in de wasmachine kunnen wassen zonder dat die beschadigen. Onze wasmachines zijn uitermate geschikt voor het wassen van diverse sport- en hardloopschoenen. Ze komen volkomen schoon uit de machine; zonder kleur- of dempingverlies. En zonder dat bijvoorbeeld de zool loslaat. Kortom: Indesit-wasmachines zorgen ervoor dat zelfs sportschoenen er tijdens het sporten fris en schoon uitzien." Bas van Eijsden, Marketing Manager bij Indesit Company Nederland
Over Indesit

Indesit Company is een van Europa’s grootste producenten van huishoudelijke apparaten. Het bedrijf levert wasmachines, wasdrogers, vaatwasmachines, koelkasten, vriezers, fornuizen, kookplaten, ovens en afzuigkappen. De bekendste merken van de groep zijn Indesit, Hotpoint en Scholtès. Indesit Company is marktleider in onder meer Groot-Brittannië, Italië en Rusland. Het bedrijf is opgericht in 1975 en is sinds 1987 genoteerd aan de beurs van Milaan. Indesit Company realiseerde in 2009 een omzet van 2,6 miljard euro. Het bedrijf produceert in zestien fabrieken in Italië, Polen, Groot-Brittannië, Rusland en Turkije. Indesit Company heeft ongeveer 16.000 werknemers in dienst.